www.krestanka.cz

Výchovné a vzdělávací strategie ŠVP

 Výchovné a vzdělávací strategie ŠVP
 
klíčová kompetence
jak ji naplňujeme u nás
 
 
 
 
 
kompetence k řešení problémů
 
Zadáváme problémové úlohy, které předpokládají identifikování problému a nalezení vhodného řešení.
Využíváme problémových úloh obsažených v zadání olympiád.
Využíváme metod dramatické výchovy k řešení konfliktních situací. Oceňujeme více cest, způsobů řešení.
Spolu se žáky řešíme situace, které vznikají při vyučování i mimo něj – konflikty mezi žáky, problémy s kázní a chováním, nedodržení pravidel, komunikace s jinými lidmi.
Vedeme žáky k aktivnímu přístupu při řešení problémů, k vyslechnutí názorů druhých, k diskusi, k vyjádření vlastního postoje, stanoviska a k argumentování, k pomoci druhému.
Vedeme žáky k samostatnému řešení problémů (najít si vhodné informace, požádat o pomoc, řešit nedorozumění,...)    ve škole i mimo školu.
Učíme asertivnímu chování.
K problémům se vyjadřujeme na webových stránkách školy.
Nabízíme řešení problémů s výchovným poradcem, metodikem prevence (Minimální preventivní program), spolupracujeme s SPC, PPP a Centrem prevence Vrakbar.
 
 
 
 
 
 
kompetence komunikativní
 
         Učíme naslouchat a vyjadřovat se ústně i písemně.
Uplatňujeme pravidla partnerské oboustranné komunikace mezi žáky a učitelem, mezi žáky navzájem, mezi žáky a dalšími osobami.
Uplatňujeme pravidla diskuse.
Učíme dalším prostředkům komunikace (nonverbální komunikace).
Vedeme žáky k osvojování křesťanských hodnot.
Realizujeme projekty, při kterých žáci musí komunikovat s různými lidmi a různými prostředky.
Organizujeme projekty napříč školou, při kterých se setkávají a spolupracují žáci různých tříd a ročníků.
Realizujeme vystoupení žáků, dny otevřených dveří pro děti z mateřských škol, pro rodiče, pro spolužáky.
Jednání s rodiči uskutečňujeme nejen na třídních schůzkách, ale i kdykoliv během školního roku na konzultačních hodinách s učiteli.
 

klíčová kompetence
jak ji naplňujeme u nás
 
 
kompetence komunikativní
 
 
Umožňujeme rodičům přístup do výuky.
Spolupracujeme se studenty pedagogických fakult, středních a vyšších odborných škol. Vítáme i další návštěvy, kterým je potřeba představit naši školu.
Prezentujeme školu na webových stránkách.
Organizujeme zahraniční výjezdy.
 
 

    
 
 
kompetence sociální a personální
 
       Podporujeme rozvoj pozitivního školního a třídního klimatu.
Spoluvytváříme pravidla vzájemného soužití.
Zařazujeme kooperativní činnosti do výuky – práci ve dvojicích i ve skupinách.
Učíme žáky přijímat rozličné role ve skupině.
Vytváříme projekty pro skupiny žáků.
Proměňujeme skupiny, ve kterých se žáci učí.
Pomáháme žákům objevovat v sobě dobré stránky, hodnoty a možnosti uplatnění.
Využíváme příležitosti k multikulturní výchově.
Vychováváme k toleranci integrací žáků se zdravotním postižením.
Při konzultaci s rodiči se vyjadřujeme i k sociálním dovednostem žáků.
 
 
 
 
 

 
kompetence k učení
 
         Vedeme žáky k zodpovědnosti za jejich vzdělávání a za jejich budoucnost.
Na praktických příkladech blízkých žákovi vysvětlujeme smysl a cíl učení a posilujeme pozitivní vztah k učení.
Vedeme sebe, žáky a rodiče k tomu, že nejdůležitější jsou získané dovednosti a znalosti, než známka na vysvědčení.
Podporujeme samostatnost a tvořivost.
Podporujeme různé přijatelné způsoby dosažení cíle.
Učíme žáky plánovat, organizovat a vyhodnocovat jejich činnosti.
Ve výuce se zaměřujeme přednostně na aktivní dovednosti, učivo používáme jako prostředek k jejich získání.
Ve výuce zřetelně rozlišujeme základní (nezbytné) učivo a učivo rozšiřující (doplňující).
Učíme žáky vyhledávat, zpracovávat a používat potřebné informace v literatuře a na internetu.
 

klíčová kompetence
jak ji naplňujeme u nás
 

 

kompetence k učení
 
 
 
 
        Umožňujeme žákům pozorovat a experimentovat, porovnávat výsledky a vyvozovat závěry.
Na začátku vyučovací hodiny vždy žáky seznámíme s jejím cílem, na konci hodiny zhodnotíme jeho dosažení.
Uplatňujeme individuální přístup k žákovi.
Učíme práci s chybou.
V průběhu hodiny používáme prvky pozitivní motivace.
 
 
 

 
 
 
kompetence občanské
 
       Vedeme žáky k respektování osobnosti člověka.
Podporujeme toleranci individuálních odlišností.
Zavádíme prvky osobnostní, sociální a environmentální výchovy ve výuce i v ostatním životě školy.
Dodržujeme dohodnutá pravidla života třídy, školy.
Učíme žáky zodpovědnému řešení problémových situací.
Vychováváme k úctě k dědictví českého národa, národním tradicím a jejich dodržování.
Rozvíjíme pozitivní postoje k mateřskému jazyku.
Vytváříme a dodržujeme vlastní školní tradice.
Vedeme žáky formou projektů k ochraně životního prostředí.
V rámci projektu Výchova k volbě povolání vybavujeme žáky dovedností rozhodovat se o významných životních krocích, uvědomovat si vlastní odpovědnost při výběru budoucího povolání, nacházet vhodné a reálné způsoby, jak dosáhnout vytýčených životních cílů. Učíme žáky, jak se adaptovat na životní změny a vyrovnávat se s případným neúspěchem.
 
 
 

 
kompetence pracovní
 
       Spoluvytváříme a dodržujeme vymezená pravidla pracovních postupů.
Systematicky vedeme žáky k řádnému plnění jejich povinností.
Vedeme žáky k hodnocení a sebehodnocení.
Podporujeme projektovou výuku pro nácvik spolupráce v pracovním kolektivu.
V rámci projektu Výchova k volbě povolání systematicky a cíleně vedeme žáky k profesní orientaci. Vybavujeme je dovedností rozhodovat se o významných životních krocích, uvědomovat si vlastní odpovědnost při výběru budoucího povolání, nacházet vhodné a reálné způsoby, jak dosáhnout vytýčených životních cílů. Učíme žáky, jak se adaptovat   na životní změny a vyrovnávat se s případným neúspěchem.
Copyright © 2024 www.krestanka.cz | realizace 3nicom websolutions s.r.o.